New places, new people, new year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Keri D - WaarBenJij.nu New places, new people, new year! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Keri D - WaarBenJij.nu

New places, new people, new year!

Door: Keri

Blijf op de hoogte en volg Keri

06 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Eindelijk, een blog! Het is hier nu maandagochtend, bijna 12 uur en dat betekent dat ik ongeveer precies een week geleden aankwam in Melbourne. Na een vlucht van bijna 25 uur stond ik redelijk gebroken en compleet verlost van enig gevoel van tijd te wachten op m’n tas. Om vervolgens door de douane te lopen en helemaal niets of niemand te herkennen. Gelukkig stonden Fiona en Joshua bij de verkeerde arrival-hal en waren ze me niet vergeten. Na misschien 20 minuutjes in de auto, aan de verkeerde kant van de weg, kwamen we aan bij het huis in Flemington. Een grote wijk net buiten het centrum van Melbourne. Een overheerlijke douche en een goed ontbijt (vliegtuigvoedsel is niet ok) deden me heel goed, ik moest nog zo’n 10 uur wakker blijven om geen jetlag te krijgen…
Om 12 uur hebben we Chee opgehaald van z’n werk en heb ik meteen m’n eerste wildlife van Australie gespot. Hoewel 2 kleine haaitjes die rondjes zwemmen en meerkats in een glazen bak, is dat wildlife? Hoop het niet. De rest van de middag hebben we lekker in het zonnetje gezeten in de tuin en later in de kou van de icerink. Joshua wilde heel graag laten zien hoe goed hij kan ijshockeyen, dus mijn allereerste dag in Australie voelde een klein beetje zoals winter in Amsterdam. Die avond probeerde ik zo lang mogelijk wakker te blijven, maar om half 10 trok ik het niet meer en ben ik in slaap gevallen. Om vervolgens 12 uur later compleet jetlag-vrij wakker te worden ☺
Toen was het 31 december! Al voelde het meer als juli… Met 25 graden en een blauwe lucht zijn we gaan picknicken aan de Yarra river. De middag en avond doorgebracht met pesten en ezelen en vooral heel veel praten en eten. Om half 10 s avonds was er ‘kindervuurwerk’ en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Ik was zo moe dat ik in slaap viel en om 10 voor 12 wakker schrok. Toen zijn we nog naar buiten gegaan met de honden om vervolgens om 12 uur op m’n teenslippertjes en onder de palmbomen nog wat vuurwerk te zien. Bij jullie pas 2 uur smiddags… Nog nooit zo erg geen nieuwjaar gevoel gehad.

Op 1 januari voelde ik me weer helemaal thuis want het was de hele dag bewolkt en het heeft heel hard geregend. We waren van plan met een boot naar Williamstown te gaan, een rijke buurt met een leuk strandje, maar dat hebben we dus maar gewoon met de auto gedaan.
2 januari moesten Chee en Fiona allebei gewoon weer werken dus toen ben ik samen met Joshua op stap gegaan. Dit achterneefje van 10 heeft ongekend veel energie en wil het liefst de hele dag vechten. Hij kan misschien 10 seconden stil zitten (dat doet me dan wel weer heel erg aan mezelf van vroeger denken). We zijn samen met een tram gegaan die de hele stad door rijdt en daarna met een boot over de Yarra river gevaren, het zonnetje scheen gelukkig weer.
Vrijdag 3 januari zouden we samen naar het strand gaan maar helaas was het weeer bewolkt (is dit nou de australische zomer?) dus we zijn naar de stad gegaan, daar wat gegeten en toen klaarde het wat op. Josh had helaas geen geduld om lekker in de zon te liggen dus toen zijn we na een uurtje terug naar huis gegaan en naar een film geweest.
Zaterdag zijn we naar Healesville Sanctuary geweest. Dit was, wat ik dacht en wat vroeger ook zo was, een wildlife park. Dus waar de dieren ‘los’ rondlopen, maar het bleek gewoon een dierentuin. Wat wel heel gaaf was, was de ‘bird of prey’ show in een soort van buiten Arena. En ik heb m’n eerste koala gespot!
Gister heb ik voor het eerst mijn eigen ding gedaan. Toevallig woont hier een meisje dat ik twee jaar geleden in Amsterdam heb ontmoet. Iedereen spreekt hier af op Flinders Street, under the clocks. (Bij het station hangen allemaal klokken van de verschillende tijdzones), dus als een echte Melbourner hebben we daar afgesproken. Het was heerlijk weer dus we zijn lekker door de stad gelopen en naar de Queen Victoria Markets geweest. Een soort ijhallenmarkt maar dan met nieuwe spullen en het is er elke dag. Daarna zijn we teruggelopen naar het station en met een trein naar South Yarra gegaan, een rijke buitenwijk met heel veel winkels op Chapel Street. Leuk om zo steeds meer van de stad te zien!
In totaal anderhalve week in Melbourne is, denk ik, best lang geweest. De stad is heel groot en er is veeel te doen maar alles is heel zakelijk en soort van afstandelijk. Misschien wel letterlijk omdat alles zo groot en breed is. Alle australiers zijn wel heel vriendelijk. Elke ‘thank you’ wordt beantwoord met ‘ no worries’ en bots jij tegen iemand aan zegt de ander sorry. Maar het allerleukste vind ik toch ‘ do you want some brekky? (=breakfast) en ‘I really like your sunnies’ (=sunglasses).
Ik ben hier nu nog 3 dagen en dan begint het grote avontuur in Nieuw-Zeeland. Heeel veel zin in en ook raar om weer weg te gaan en afscheid te nemen van familie. Maar ik heb net een hele belangrijke aankoop gedaan; een busticket naar Kerikeri! woohoo
Foto’s komen zo snel mogelijk!


  • 06 Januari 2014 - 07:06

    Nicole:

    Wauw keri, het klinkt allemaal erg leuk!
    Goed om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt!

    Veel liefs
    Nicole

  • 06 Januari 2014 - 07:44

    Nina:

    Leuk, lieve Keer! Klinkt allemaal super goed en fijn dat het ook leuk is met Chee, Fiona en Joshua. Geniet van je laatste daagjes Melbourne. Snel skypen?
    Kus van je zus!

  • 06 Januari 2014 - 09:28

    Dymphna:

    Hé Keer! Wat leuk dat we je reisverslag kunnen lezen. En dat je t naar je zin hebt. Je wordt hier wel gemist hoor! Mink vraagt ook steeds naar je. Ik ga je blog zeker lezen. Nog veel plezier, we houden contact. Groetjes en kusjes van ons. Xxxxx

  • 06 Januari 2014 - 12:25

    Irene:

    He lieve Keer, fijn om zo met je mee te kunnen lezen/leven! En leuke eerste foto's. Nog even en dan... op naar KeriKeri. Geniet van je laatste dagen Melbourne. Dikke

  • 06 Januari 2014 - 14:07

    Karel:

    Hai Keer, superleuk zo'n verslag met foto's. Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je met Joshua als "reisleider" Melbourne bent ingeweest. Lijkt me wel een gekke ervaring op een van je eerste dagen een ijshal in terwijl het hartje zomer is. Ik zal de verhalen wel horen als ze in Amsterdam aankomen. Kerikeri is ook geregeld lees ik. Geweldig! In landsmeer is alles oké. Minoes wil constant je kamer in en het wil in Nederland maar geen winter worden. XXXX liefs Pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Keri

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3410

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken door Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: