Laatste 3 weekjes down under! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Keri D - WaarBenJij.nu Laatste 3 weekjes down under! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Keri D - WaarBenJij.nu

Laatste 3 weekjes down under!

Door: Keri

Blijf op de hoogte en volg Keri

16 April 2014 | Australië, Melbourne

Precies een maandje later vind ik dat ik jullie wel weer lang genoeg in spanning heb laten zitten.
Na een aantal perfecte dagen aan het strand en zwembad te hebben gelegen in Byron Bay, besloten Sam en ik dat het tijd was om op weg naar Sydney te gaan. En precies op tijd want die middag bereikte een enorme storm de kust van Byron Bay. Via een site waarop je rideshares kan vinden, kwamen we in contact met Enrico. Hij was van plan op 16 maart van Byron Bay naar Sydney te rijden, in 1 dag. Precies wat wij ook wilden! Om ongeveer 8 uur sochtends stapten we in de rode 4 wheel drive van Italiaan Enrico. Samen met nog een Brits meisje die de vorige avond 'so much coke' had gebruikt. Wat fijn. Twaalf uur lang zaten we opgepropt op de achterbank. Halverwege werden ook wij geraakt door een storm en regende het zo hard dat we moesten stoppen. Je kon letterlijk niets meer zien. Rond 7 uur 's avonds kwamen we in Sydney aan en toen was het nog een heel gedoe om de stad in te komen. Enrico reed prima maar in de drukte van Sydney kwam zijn Italiaanse temperamentje even flink naar boven. We konden de weg maar moeilijk vinden en dat vond hij niet zo leuk. Uiteindelijk kwamen we bij het Centraal Station aan waar Steve, de verloofde van Sams zus, ons ophaalde.
De volgende dag ging Sam naar de Blue Mountains en vertrok ik naar een hostel en ging Sydney in. Daar ben ik het museum van contemporary art in geweest en met het pontje naar Bondi gegaan.
De volgende ochtend was Sam jarig en kwam ik haar verrassen met een feesthoedje :) waarna we samen heerlijk hebben gebruncht aan Bondi beach. Na eigenlijk een best rustig dagje en heerlijk avondeten zijn we ons bedje maar ingekropen. We zouden Sams verjaardag goed gaan vieren in het weekend in Melbourne!
De dagen daarna was ik te vinden op Bondi beach, omdat ik er maar geen genoeg van kon krijgen blijkbaar haha. En op donderdag pakten we de nachtbus van Sydney naar Melbourne. Uitgeput kwamen we vrijdagochtend aan. Na een hele dag in ons hostelbedje te hebben gelegen, zijn we savonds nog uitgegaan en de volgende ochtend trok ik weer bij Chee en Fiona in. Voor toen nog onbepaalde tijd. Sam had nog 3 dagen in Melbourne voor ze naar Azie zou vliegen. Dus die hebben we samen doorgebracht met in parkjes chillen, sapjes drinken en lange broeken kopen! Melbourne was best een beetje koud... 18 graden! We zijn ook nog een dag met een vage gast uit Israel naar de great ocean road gereden, voor mij de 2e keer.
Toen Sam eenmaal vertrokken was, begon voor mij de vruchteloze jobhunt en ging het zonnetje ineens weer heel hard schijnen! Dus toen ben ik eindelijk naar St Kilda geweest (het 'strand' in melbourne), boeken gelezen, lekker door de stad gewandeld en met melbournese vriendinnetjes afgesproken. Na anderhalve week in Melbourne en geen baan was ik er ineens helemaal klaar mee. Het werd weer eens tijd voor een echte uitdaging en een nieuw avontuur. Dus na het halen van een simpele injectie en 50 malaria pillen, kocht ik op 1 april (geen grap) een vliegticket naar Da Nang, Vietnam voor 2 dagen later. Om mijn laatste (bijna) 2 maanden reizen in een heel ander deel van de wereld door te brengen. Terwijl ik dit schrijf, zit ik al 24 uur lang in een bus en ben ik niet eens meer in Vietnam. Er is zo waanzinnig veel gebeurd in 1 week dat dat de volgende blog wordt.
Liefde van best een beetje een moe en heel stoffig meisje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Keri

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3404

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken door Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: